Låt mig vara ..

"Hur mår han"
"Har du pratat med han"
"Finns de inget du kan göra"
"Vilket skick är han i"
"Har han sökt hjälp"
"Varför svarar han inte"
"Lever han"
Svar: Jag vet inte! Jag orkar inte bry mig! JAG PALLAR INTE MERA!!!!!
Förstår ni inte?
Varför lägger ni allt ansvar på mig?
Varför ska jag fixa allt?
Varför ska jag veta allt?
VARFÖR KOLLAR NI INTE TILL HAN SJÄLVA?!?!??!?!
Sluta låtsas för fan. Ni säger att ni bryr er, men gör ni verkligen det?
Ni ringer inte han. Ni hälsar inte på han. Ni försöker inte hjälpa han.
Varför gör ni ingenting?
Varför förväntar sig alla att jag ska göra allt?
Ja, jag är hans barn. Men det är just det jag är. HANS BARN! Jag är inte hans jävla mamma, pappa, bror eller syster, jag är hans BARN!
Barn ska inte behöva ta ansvar för sina föräldrar ?!
Så varför  lägger ni ansvaret på mig?
Jag förstår verkligen inte..
Såhär är de:
Ja, han är det han är. Jag kan inte göra något åt saken. Jag har gjort allt jag har kunnat.
Hotat
Skrikit
Gråtit
Ignorerat
Stöttat
Hjälpt
Pratat
Ställt upp
jag har till och med lämnat han.
Har något hjälpt?
Nej.
Så hur kan ni tro att jag orkar fortsätta?
Varje gång jag försökt hjälpa han så har jag misslyckats.
Resultat: jag går in i väggen.. och totalkraschar.
Och ni förväntar er fortfarande att jag ska orka?
Hur kan ni ens överväga att jag pallar?
Men en sak stör mig mest. Ni frågar mig hela tiden om jag vet något.
Men du? Istället för att fråga mig; åk och kolla själv.
Visst, det kanske är jävligt långt att åka.
Men och?
Är det inte värt den energin och tiden det tar för att kolla hur det är med han?
Jag tror jag vet varför ni inte gör det.
Ni är rädda för att se han, för ni vet innerst inne att
det faktiskt är så illa som jag talat om för er.
Jag ber er.
Fråga mig inget mer.
Låt mig få börja om på nytt.
Låt mig må bra.
Låt mig tänka på annat.
Låt mig vara ..
//S

Kommentarer
Postat av: Ewa

Det var bra skrivet och det var rakt på sak. tänk om alla hade varit sådana när det gäller att säga ifrån

kramen på dig

2010-12-27 @ 21:34:13
Postat av: Eva

Stå på dig ! Du kan inte göra ngt ändå. Det finns andra som kan ta ansvar nu tycker jag

Puss

2010-12-27 @ 23:39:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0