Skärpning tjejer!!




Vafan ?!

Varför strävar alla efter att bli smala istället för att sträva efter att få en normal, snygg, välformad kropp ?!
Var på Center Syd igår, hittade ett par skitsnygga jeans, som satt perfekt! Som gjutet alltså !
Kollar priset.. 400:- och såklart så saknar jag 70 spänn för att kunna köpa dom !! Så jävla surt !

Hade jag gått in på tex. BikBok så hade jag hittat skit många jeans som sitter snyggt och passar bra,  men dom kostar fan minst 600:-
Hur fan kan klädes affärerna tro att ungdomar har råd med såna kläder ?!
Okej dom som lever ett "pappa-betalar" liv kanske har råd, men vi vanliga då ?!

Och jag är så jävla less på alla idioter som är normalbyggda till kroppen, och vill gå ner i vikt. Jag fattar det inte.
Okej, är man jättestor och har problem med vikten så kan jag fatta, men att vilja gå ner i vikt när man redan är normal ?!
SINNESSJUKT!

Och ni kanske tycker jättesynd om dom som är jättestora och så, men vi smala då?! Är det inte synd om oss?
Iaf så e de synd om mig och många andra som faktiskt vill gå upp i vikt, men inte kan!!

Så har du normal och snygg kropp, vafan är det att sträva efter att se ut som ett äckligt monster?!
Va glad för att du har en kropp som inte ser ut som en piprensare!

Sist jag köpte ett par jeans, så hittade jag dom i två storlekar större än vad som hade passat mig. Det såg ut som om jag hade tagit min pojkväns byxor. Så därför fick jag göra så att ja fick ta ytterligare en storlek större för att de skulle kunna se ut som baggyjeans iallafall. Samma sak var det gången innan dess. Och gången innan dess så hittade jag ett par som var lite för stora bara, jag var tvungen att torktumla dom TRE ggr innan dom satt snyggt. Alla vet ju att man helst inte ska torktumla jeans, så undra hur länge dom håller passformen.. (?)

men det har inte alltid varit så .. En gång i tiden kunde jag hitta byxor i alla affärer som passade.. Men (fråga mig inte varför) nu har jag gått ner i vikt, trots att jag gjort skitmycket för att gå upp i vikt.
Så sluta nu upp med att försöka bli som ett sunket gammalt sugrör,
för det är fan inte snyggt och förihelvete inte lätt att hitta kläder ..

Så nu har jag sagt mitt.
Tack för idag.

/ RosaBlondin


Kommentarer
Postat av: Oscar

Tja, kvinnor som inte tänker sig för använder ofta smalare=snyggare, vilket såklart inte stämmer alltid. Det antas vara den bästa lösningen, när problemet egentligen är ens självuppfattning. Inget gör en person fulare än att de tror att de är tjocka.

2009-03-22 @ 02:07:21
URL: http://oscarsblogg.tk
Postat av: Anonym

för det första vill jag säga att du har ett vÄLDIGT snyggt bloggnamn :p

sen så att det e faktiskt inte alla som vill vara smala. jag är en tjej som e "normal" och jag e nöjd med det!

2009-03-24 @ 17:43:28
Postat av: Juse

för det första vill jag säga att du har ett vÄLDIGT snyggt bloggnamn :p

sen så att det e faktiskt inte alla som vill vara smala. jag är en tjej som e "normal" och jag e nöjd med det!

2009-03-24 @ 17:44:04
URL: http://rosablondinen.blogg.se/
Postat av: bravo

Håller med totalt! Jag är 22 år har fött två barn är 164cm lång och väger 44 kg. Det är sjuuukt störigt att aldrig hitta jeans som passar såvida man inte betalar x antal hundralappar eventuellt tusenlappar! Enda anledningen jag vill gå upp i vikt är att jag är så himla trött på att behöva leta så jäkla länge innan jag hittar rätt!

2009-04-25 @ 00:17:48
URL: http://nya.bloggis.se/bravo
Postat av: Carro

Hej Sofie. Din blogg är nice ju :) Tänker länka den på min blogg, ta gärna en titt.



Nu ska jag kommentera detta inlägget. :)

Dom som har lite fett på magen & på resten av kropp & vill gå ner i vikt förstår nog inte ändå hur svårt det måste va & va så smal som du & andra som har det så! Jag vill gå ner till 60 men jag väger bara 64 eller något sånt nu & det syns knappt på kroppen om man får ner 4 kg lite.



Men dom som redan är sjukt smala & säger att dom måste gå ner måste nog tänka om lite alltså!

2009-07-23 @ 17:32:08
URL: http://PimPiina.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0