Sveriges folk - snåla?


´Snälla Sveriges alla människor!
Lyssna!

För er som inte vet om det så jobbar jag som telefonförsäljare (drf den hemska bilden)
Och jag har upptäckt en sak som gör mig fullständigt knäpp.
FAN VA NI ÄR SNÅLA MOT ER SJÄLVA?!

Tex:
Jag ska sälja ett paket, det är värt ungefär 500:-
Skitfina saker i som passar målgruppen jag ringer, man kommer verkligen bli SKITGLAD.
Och du får det för portot, som är 49:-, inga extra avgifter, inga dolda avgifter, inget konstigt alls.
Det enda du behöver "offra" dig för det är om du inte vill fortsätta efter detta paketet.
Det är ofta där folk säger nej.

Men hallå?!

Vad är det jobbiga? Nästan alla har alltid en mobiltelefon till hands, de finns talsvar som du kan ringa till och säga upp prenumerationen och det var tp 2 minuter att göra det.
Tycker du det verkar jobbigt?
Och +, nästan alla har internet och hotmail lr liknande, skicka iväg ett mejl och säg upp det ? Om du ändå sitter där och kollar din privata mejl, så skicka iväg ett och avsluta prenumerationen?

Och för er jävla idioter (ursäkta franskan) som säger att jag som telefonförsäljare är en idiot och alltid ringer när du har fullt upp.
URSÄKTA MIG DÅ, tror du att jag förföljer dig och vet när du har tid med mig eller?! Nej precis..
Och det är inte jag som är en idiot.
För det första: Alla måste försörja sig på nått sätt, jag pluggar heltid och måste ha extra pengar, jag kan inte få något mycket bättre, fattar du ?!
För det andra: Jag säljer A L D R I G något dåligt, okej?! Det är bara bra saker jag säljer, och ÄRLIGA saker, inget bullshit eller liknande, okej? Jag jobbar åt ett seriöst företag och dom skulle aldrig få för sig att lura någon.
Du börjar skrika på mig för att jag försöker ge dig ett SKITBRA erbjudande, du tycker jag är dum i huvet?! Du säger nej till ett paket, värt 500:-, och du får det för 49:- FUCKING RETARD rent ut sagt :O

Skäms på er svenska folket.. ! *FY*


Oj så långt detta blev .. Aja, pallar du inte läsa så skit i de, men du borde tänka lite innan du bara säger nej.
Om du tycker det verkar oseriöst, så ställ massa frågor. Om du är orolig att telefonförsäljaren ska lura dig, kolla med dom om dom har en orderbekräftelse som dom ska läsa upp och spela in. Har dom det så kan jag garantera dig att det är seröst.

Ajaj, tack för mig idag då. Nu har jag fått gnälla av mig.

Pussaahh *

Kommentarer
Postat av: Oscar

Ska provjobba som telemarketinganställd imorgon (Söndag). Telefonfösäljare är jobbiga, tar tid, med mera, och folk gillar i allmänhet inte störande objekt. Vem är du (och snart jag) att tycka att de är dumma? Det är deras tid, och om du inte kan få dem intresserade så är det ditt (och snart mitt..) problem att få dem intresserade. Ifall köparna är misstänksamma mot dolda avgifter så är det klart att de inte kommer skriva på det. Jag menar, om du får 500:- för bara portot så finns det en baktanke (även om du troligen kan komma ur den, men vafan). Sen säljer du kanske bra saker, men skulle du lita på en främling som tjänar efter hur mycket h*n tjänar?

2009-03-22 @ 02:10:58
URL: http://oscarsblogg.tk
Postat av: Laban

Hoppas du inte pluggar till nåt betydelsefullt jobb. För uppenbarligen uttalar du dig gärna övertygat även när du har bristande information. Du VILL gärna tro att det är precis så som du skriver. Du VILL INTE känna dig som ett sånt där svin som LURAR svaga människor. Så när dina chefer säger att det är på ett visst sätt, så accepterar du det rakt av. De påstår att olika anledningar är det som avslöjar att du jobbar för ett seriöst företag - men det är inte sant. Just precis det där med orderbekräftelseinspelning är det som fuskbolagen har fejkat, redigerat, för att passa ihop med nåt som i slutändan LURAR folk. Dina chefer kanske inte ens säger till dig att HELA samtalen spelas in, att det bara är när du klickar på "Spela in" - men... Sanningen är att telefonförsäljarebolag är som prostituerade eller knarklangare - de påstår att deras verksamhet är så oskyldig, att de är omtänksamma om sina kunder - men det enda de bryr sig om är pengar. Oavsett vilka genvägar. Om det verkligen vore som du påstår, så hade det ju varit MYCKET rimligare att ni HELGRATIS skulle dela ut paket på STAN, paket som är värda bara några tior mindre. Eller varför inte skicka ut GRATIS paket till folk, paket som är värda 450kr istället för 500kr. För det är väl så att det faktiskt är det VÄRDET på paketet, eller hur? Haha.. Det finns olika alternativ hur bolagsägare därefter hanterar Uppsägningarna från kunderna. T ex har du ingen ANING om hur er IT-infrastruktur ser ut, det är fritt fram för ägaren att skapa ett data-/växelsystem som gör det extra krångligt för INKOMMANDE trafik, så att folk skall tröttna på att anstränga sig, och bara låta prenumerationen löpa... Det är sorgligt att du är SÅ blond, i dess SÄMSTA betydelse... Gör ett iq-test, så får du fram svaret kring varför just Du är så intressant som telefonförsäljare. (Du kan rakt av TRO på det sk*tsnacket som dina chefer vill att du ska lura i folk du ringer till.)

2010-06-05 @ 11:20:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0